Sabotarea Obiectivelor – Scopuri stabilite din proiecții

PE SCURT

Obiectivele ne definesc țelul, direcția, sensul existențial. De ele sunt legate motivația de a fi mai buni, de a evolua. Felul în care ne urmăm obiectivele este similar modului în care strămoșii noștri alergau după pradă. Foamea asociată supraviețuirii speciei a fost poate primul nostru motivator. De aceea este și des întâlnită această sintagmă în rândul celor care sunt dispuși să se autodepășească când ating o anumită limită. Ceva se activează în natura noastră de prădători în situații extreme, iar atunci ne redescoperim natura primară de cuceritori.
 În prezent nu mai locuim în peșteri și nici nu mai suntem nevoiți să vânăm, însă pericolele pe care creierul nostru le resimte s-au transmutat pe alte surse care ne creează zilnic un nivel ridicat de stres. Societatea a devenit jungla, iar responsabilitățile și datoriile ca cetățeni ne împing să atingem anumite standarde dacă vrem să avem acces la resurse. 


Stabilirea obiectivelor într-un mod sănătos necesită cunoaștere de sine, respectiv să devenim conștienți de adevăratele nevoi care se află în spatele scopurilor noastre. 
În caz contrar riscăm să ne irosim resursele - timp, bani, relații - pentru a conștientiza într-un final că lucrurile pe care le-am urmărit erau doar niște construcții abuzive ale unui inconștient reprimat.

Am dezvoltat pe larg acest subiect într-un material pe care îl poți descărca pe e-mail. În el detaliez efectele negative pe care o persoană le experimentează când își stabilește obiective în urma unor nevoi și proiecții neconștientizate, oferind totodată metode de calibrare și de verificare a obiectivelor. 


Citește și afirmațiile de mai jos, descrise la punctul autoanaliză, și verifică în ce măsură acestea reflectă experiența ta.

DESCARCĂ E-BOOK


AUTOANALIZĂ

  • Am senzația că depun foarte mult efort, iar rezultatele sunt mereu sub așteptări.
  • Nu mă bucur de parcurs, ci sunt mereu cu ochii la rezultatul final.
  • Nu reușesc să îmi țin motivația ridicată mult timp atunci când am de atins un obiectiv.
  • Devin compulsiv și abuziv cu mine când urmăresc să finalizez ceea ce îmi propun.
  • Când ating rezultatele pe care mi le doresc simt nevoia să îmi stabilesc alt obiectiv, fără să mă bucur de reușită.
  • Îmi imaginez că obiectivele pe care mi le stabilesc, odată ce vor fi atinse, mă vor face fericit.
  • Dacă un obiectiv îmi este sabotat simt cum mă prăbușesc emoțional.
  • Sunt dispus să acționez într-o manieră extremă pentru a-mi atinge ce îmi propun.
  • Acționez compulsiv și astfel simt cum mă epuizez fizic și psihic.